KVKK Bilgilendirme
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU ÇERÇEVESİNDE BİLGİLENDİRME METNİ ve KULLANIM KOŞULLARI
Kullanım Koşulları
Ayhan Teknoloji ve Otomasyon Çözümleri A.Ş. (bundan sonra “AOS Technology” olarak anılacaktır), Elektrikli vasıta kullanıcıları müşterilere (bundan sonra “Müşteri” olarak da anılacaktır) şarj hizmet noktaları aracılığı ile (bundan sonra “Hizmet Noktası” olarak anılacaktır) elektrikli vasıtalarını şarj etmeleri için elektrik sağlayan bir teknoloji platformudur. Elektrik ikmalini sağlamak için müşteriler cep telefonlarına indirecekleri bir uygulama kullanacaklardır (bundan sonra “Uygulama” olarak da anılacaktır). AOS Technology ve Müşteri, birlikte “Taraflar” olarak da anılacaktır.
- BAŞVURU VE ÜYELİK
1.1 Müşteri, Uygulama’yı indirip, kayıt için gerekli olan bölümleri doldurup GSM numarasını onayladıktan sonra şifresini girerek, işbu Koşullar dâhilinde Uygulama’yı kullanmaya başlayabilir.
1.2 Müşteri, başvuru esnasında verdiği tüm bilgilerin daima ve her bakımdan eksiksiz, gerçeğe uygun ve güncel olduğunu kabul eder. Müşteri, her zaman kişisel bilgilerini Uygulama aracılığıyla güncelleyebilir. 4.4.2’deki istisnalar saklıdır.
1.3 Müşteri toplam işlem servis ücretini bu uygulamadan öder.
- UYGULAMANIN KULLANIMI
2.1 Müşteri, Uygulama’ya kayıt olup Uygulama’yı açtıktan sonra “şarj başlat”” onaylama butonuna tıkladığında, Uygulama aracılığıyla, seçtiği adresteki elektrikli şarj üntesine işlemi başlatma emri gönderilir. Bu başlama komutu AOS Technology merkezine ulaşır. AOS Technology merkez bu komutu hizmet noktasındaki şarj cihazına gönderir. Başlat komutu ulaşan AOS Technology hizmet noktasındaki cihaz elektrik yüklemeye başlar.
2.2 AOS Technology yönlendirilen hizmet noktasına ait bilgilerin (tahmini dolum süresi, cihazın o anki durumu vb.) gerçeği yansıtması adına elinden geleni azami çabayı gösterir ve fakat bu bilgilerin %100 gerçeği yansıtmamasından dolayı sorumlu tutulamaz.
2.3 Müşteri hizmet noktasındaki şarj cihazlarının kullanımında azami ihtimamı gösterecektir.
2.4 Müşteri, Uygulama’yı kullanarak gerçekleştirdiği servis alımının bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür.
2.5 Müşteri servis tutarını AOS Technology uygulamasındaki ödeme sistemi vasıtasıyla kredi kartını veya banka kartını kullanarak ödeyebilir (“Online Ödeme Yöntemi”).
2.6 Müşteri bir kereye mahsus olmak üzere kredi kartı bilgilerini sisteme girer ve bu bilgiler daha sonraki kullanımlarda bir daha bilgi girmeyi gerektirmeden kullanılır.
2.7 Sistemde o an kullanılan kredi kartının limitinin dolu olması veya herhangi bir nedenle ödemenin yapılması halinde Müşteri sistemde daha önce tanımladığı başka bir kredi kartı varsa onu kullanarak veya yeni bir kredi kartı tanımlayarak tekrar ödeme yapabilir.
2.8 Müşteri’nin kredi kartı bilgileri AOS Technology tarafından bilinmemekte, ödeme altyapısı Masterpass tarafından sağlanmaktadır.
2.9 Müşteri, Online Ödeme Yöntemi seçeneği kullanılarak yapılan ödemelerde, kartın hamili haricinde bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde kullanılması halinde 23.02.2006 tarihli 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve 10.03.2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.
2.10 Müşteri “Hizmet noktasından” almış olduğu hizmeti hizmet noktasına ödemeyi nakit veya kredi kartı ile yapabilir. Bu alımlarda, alım fiş/faturası AOS Technology tarafından ve Hizmet noktası tarafından düzenlenir. Bu tür hizmetlerde AOS Technology, hizmetlere ilişkin uygulama kullanım hizmet bedelini Müşteri’den tahsil edebilir. Müşteri, kredi kartı ve nakit kullanılarak yapılan ödemenin bir kısmını hizmet noktasına ve bir kısmını AOS Technolgy’ye yapmakla ödeme yükümlülüklerini ifa etmiş olmaktadır.
2.11 Akıllı cep telefonunuzun çalınması veya kaybedilmesi halinde kredi kartı bilgilerinize üçüncü şahıslar ulaşamaz. Ancak AOS Technology’ye bildirimde bulunarak girilen bilgilerin silinmesini talep etmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde üçüncü şahıslar uygulamayı kullanarak sadece AOS Technology’ ye ödeme yapmaya devam edebilirler. Böyle bir durumdan AOS Technology sorumlu tutulamaz.
2.12 Müşteri, Uygulama aracılığıyla muhatap olduğu ve şikâyetçi olduğu hizmet noktalarını, Uygulama içindeki şikâyet bölümünden AOS Technology’ye bildirebilir ve fakat AOS Technology, hizmet noktalarındaki şahısların davranışlarından hukuki olarak sorumlu tutulamaz. Uygulama, yalnızca Hizmet noktasından hizmetlerin müşteriye teslimini sağlayan veya Müşteri’lere enerji ile hizmet sağlayan bir platformdur. AOS Technology, Hizmet noktalarına gerekli uyarıları yapar, benzer hataları tekrarlayan hizmet noktalarının iş ilişkisini kesebilir.
2.13 Müşteri, AOS Technology’nin ücretsiz olarak sunduğu hizmeti istismar edebilecek herhangi bir işlem ve/veya eylemde bulunmamayı kabul eder.
2.14 Müşteri, hizmetin tutarı AOS Technology tarafından tahsil edilmektedir. Müşteri geçerli bir nedeni olmak üzere hizmetin iptal etmek için AOS Technology Müşteri Hizmetleri’ne ulaşarak hizmetin iptalini talep edebilir. Hizmet iptal edildiğinde otomatik olarak iade işlemini gerçekleştirir.
2.15 Müşteriye, Uygulama üzerinden hizmet noktasında temin ettiği hizmet ile ilgili ücret iadesi ancak; (i)Müşteriye verilen hizmetin tamamlanmadan gesilmesi; (ii) Hizmet noktasında işlemin eksik kalması veya başlamadan kesilmesi; (iii) ; Hizmet noktasındaki hizmetten memnun kalınmaması nedeniyle ilgili Hizmet noktasının onayının alınmasının durumunda yapılacaktır. İptale konu hizmet ile ilgili hizmet noktasının bir fiş veya fatura düzenlemiş ve bu Müşteri’ye teslim edilmiş ise iadesi gerekmektedir.
2.16 Müşteri’nin işbu belirtilen Koşullar’a aykırı davrandığının tespiti halinde, AOS Technology Müşteri’nin üyeliğini askıya alma veya Uygulama’dan tamamen çıkarma hakkını saklı tutar.
2.17 AOS Technology’nin sunduğu hizmetten yararlanan Müşteri, Uygulama’yı hukuka ve amacına uygun şekilde kullanmayı ve Uygulama dahilinde yaptığı her işlem ve eylemdeki hukuki sorumluluğunun kendisine ait olduğunu kabul eder. Müşteri’nin Uygulama aracılığıyla ve/veya dahilinde, işbu Koşullar’a ve hukuka aykırı olarak gerçekleştirdiği herhangi bir işlem, eylem ve/veya faaliyetleri nedeniyle AOS Technology’ yi doğrarudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
2.18 AOS Technology, Müşteri’den kaynaklanan teknik aksaklıklar sebebiyle hizmetten faydalanılamaması durumunda işbu Koşullar ile belirlenen yükümlülüklerinden herhangi birini ifa edememesi nedeniyle sorumlu tutulamayacak ve kendisinden herhangi bir nam altında herhangi bir talepte bulunulamayacaktır.
2.19 Müşteri, Uygulama aracılığıyla ve/veya Uygulama dahilinde, işbu Koşullar’a ve hukuka aykırı olarak hizmet noktası ve/veya üçüncü kişiler tarafından gerçekleştirilen herhangi bir işlem, eylem ve/veya faaliyetleri nedeniyle AOS Technology’nin doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde sorumlu tutulamayacağını kabul eder.
2.20 Müşteri, Uygulama aracılığıyla AOS Technology tarafından sunulan hizmetlerden yararlanabilmek amacıyla kullandığı sistem erişim araçlarının (kullanıcı ismi, şifre v.b.) güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması ile ilgili tüm sorumluluğun tamamen kendisine ait olduğunu kabul eder.
2.21 Müşteri, Uygulama dahilinde bulunan, AOS Technology ve/veya başka bir üçüncü şahsın ayni veya şahsi haklarına, malvarlığı üzerindeki haklarına saldırıda bulunan nitelikteki resimleri, metinleri, görsel ve işitsel imgeleri, video kliplerini, dosyaları, veri tabanlarını, katalogları ve listeleri çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, dağıtmayacağını, işlemeyeceğini kabul eder.
2.22 Müşteri, Uygulama üzerinden hizmet noktasına ait ürün/hizmeti, AOS Technology sadece bir aracı olarak hareket eder ve bu nedenle direkt olarak ticari işletmeler ve söz konusu üçüncü kişiler tarafından sunulan ürün/hizmetlerin kalitesinden, doğru sağlanmasından ya da Üye İşleri’nin Müşteri’ye Uygulama üzerinden sunduğu ürün/hizmetler nedeniyle vermiş olduğu zararın tazmini ile ilgili herhangi bir sorumluluk üstlenmez.
2.23 AOS Technology, yalnızca Müşteri’den kaynaklanan sebeplerden dolayı ücret iadesi yapmama hakkını saklı tutar ve hizmet noktası tarafından yapılacak hizmet iadesi koşullarına ilişkin olarak doğabilecek anlaşmazlıklarda hiçbir sorumluluk kabul etmemektedir.
2.24 Müşteri, Uygulama üzerinde verilen tüm hizmetlerin, yapılan tüm alışverişlerin kişisel kullanım amaçlı olduğunu, bunların tekrar satış amaçlı olmadığını kabul eder.
2.25 Uygulama üzerinden verilen hizmetler, hizmet noktasının o anki teknik yeterlilik mevcudiyetiyle sınırlıdır. AOS Technology ilgili hizmet noktasında bulunmayan teknik yeterlilikte olması durumunda, teslimini sağlayamayabilir. Hizmetin Uygulamada teşhir edilmesi bunların hizmet noktasının o anda teknik olarak yeterli olup, hizmeti kesin temin edebileceği anlamına gelmeyebilir.
2.26 Uygulama üzerinden hizmete sunulan hizmet noktasına ait ürün/hizmetlerin fiyat ve özellik bilgilerini değiştirme yükümlülüğü hizmet noktası ve AOS Technology’e aittir. Fiyat ve ürün özellik bilgilerinde hata oluştuğu takdirde AOS Technology, müşterileri bilgilendirerek, bu hatayı düzeltecek şekilde hizmeti sağlayabilir. Uygulama üzerinden hizmet noktasının hizmete sunduğu teknik alt yapının o anki durumu doğru ve dürüst açıklama yapılmasına dair AOS Technology gerekli özeni gösterecektir ancak hizmet noktasının hizmet anındaki eksik ve/veya hatalı açıklamalardan dolayı oluşacak problemlerden veya zararlardan sorumlu değildir.
2.27 Müşteri, Hizmet noktasındaki cihazlara bilerek veya bilmeyerek vermiş olduğu zararlardan sorumlu olup, zararın karşılığını tazmin etmekle mükelleftir.
- SONA ERME
3.1 Müşteri, AOS Technology üyeliğini istediği anda sebep göstermeksizin, aşağıdaki yollarla iptal edebilir;
3.1.1 info@aostechnology.com.tr adresine elektronik posta göndererek,
3.1.2 (0850) 811 33 18 numaralı müşteri hizmetlerini arayarak sonlandırabilir.
- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE GİZLİLİK POLİTİKASI
4.1 Veri Sorumlusu Sıfatıyla İşlenen Kişisel Veriler
AOS Technology, veri sorumlusu sıfatıyla aşağıdaki verileri, Uygulamaya kayıt esnasında toplayarak işbu üyelik sözleşmesinin kurulması ve ifasıyla doğrudan ilgili olmaları nedeniyle işler:
4.1.1 Tanımlama bilgileri (ad, soyad, cep telefonu numarası, e-posta adresi).
4.1.2 Kullandığınız mobil aygıtın işletim sistemi versiyonu bilgisi.
4.1.3 Kullandığınız mobil aygıttan edinilen konum bilgileri.
4.1.4 Teslimat sonunda hizmet noktasına verilen oylama bilgisi ve yorumlar.
4.1.5 Uygulama içindeki “Öneri ve Şikayet” bölümünde iletilen yorumlar.
4.2 Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
Sharz, kişisel verileri aşağıda belirtilen amaçlar doğrultusunda işler:
4.2.1 Kimliğinizi doğrulamak (vermiş olduğunuz cep telefonu numarasına doğrulama kodu gönderme vasıtasıyla).
4.2.2 Müşteri desteği sağlamak ve sorun gidermek.
4.2.3 Servis güncellemeleri ve hatalar hakkında sizi bilgilendirmek.
4.2.4 Uygulama ile ilgili kampanyalar hakkında sizi bilgilendirmek.
4.2.5 AOS Technology’nin, hizmetler ile ilgili olarak size ulaşması gerektiğinde sizi arayabilmesini sağlamak
4.2.6 AOS Technology, işbu üyelik sözleşmesi uyarınca, üyelerinin kendisinde kayıtlı elektronik posta adreslerine bilgilendirme mailleri ve cep telefonlarına bilgilendirme SMS’leri gönderme yetkisine sahip olmakla beraber, üye işbu üyelik sözleşmesini onaylamasıyla beraber bilgilendirme maillerinin elektronik posta adresine ve bilgilendirme SMS’lerinin cep telefonuna gönderilmesini kabul etmiş sayılacaktır. Üye mail ve/veya SMS almaktan info@aostechnology.com.tr adresine mail atarak vazgeçebilir.
4.3 Kişisel Verilerin Aktarılması ve Veri Güvenliği
4.3.1. Verileriniz güvenli sunucularımızda saklanmaktadır. Sunucularımızın bir kısmı Türkiye dışında bulunmaktadır. İşbu üyelik sözleşmesinin onaylanmasıyla beraber üyeler, verilerinin Türkiye dışındaki sunucularda bulundurulmasına açık izin vermiş sayılır. Uygulamaya bizzat belirlemiş olduğunuz şifreyle erişebilirsiniz ve şifreler sistemimizde geri çevrilemeyecek şekilde kodlanmış olarak tutulur. Şifrenizi güvende tutmak ve paylaşmamak sizin sorumluluğunuzdadır. Ancak verilerin aktarılmasının halka açık internet üzerinden yapılmasının %100 güvenli olduğunun garantisi verilemez. Verilerinizi korumak için şifrelenmiş bağlantı kullanmaktayız fakat veri aktarımı sırasında internet bağlantınıza yapılan saldırıların riski sizin üzerinizdedir. Verileriniz sunucularımıza ulaştıktan sonra korunması ile ilgili her türlü güvenlik önlemi tarafımızca alınır.
4.3.2 AOS Technology, yukarıda belirtilen istisna dışında, hukuken gerekli veya yükümlü olmadıkça kişisel verileri ve/veya trafik verilerini ya da iletişim içeriğini sizin açık izniniz olmadan satmaz, kiralamaz, pazarlamaz veya başka bir suretle üçüncü kişilere aktarmaz.
4.4 Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Haklar
4.4.1 Müşterilerin kişisel verilerin korunmasına ilişkin hakları aşağıda belirtilmiştir: (i) Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenmek, (ii) Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etmek, (iii) Kişisel verilerinizin hangi amaçla işlendiğini ve bu amaçlara uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenmek, (iv) Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilmek, (v) Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini istemek, (vi) Kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini talep etmek, (vii) Düzeltme, silme ve yok etme taleplerinizin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini istemek, işlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle şahsınız aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etmek, (viii) Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep etmek.
4.4.2 Kullanıcı, kayıt formunda yer alan bilgilerin doğru olduğunu ve AOS Technology’de oluşturulmuş her bir Kullanıcı için yalnızca bir adet GSM numarası tanımlanabileceğini, tanımlanan GSM numarasının değiştirilemeyeceğini, yeni bir GSM numarasının ancak AOS Technology üzerinde yeni bir kullanıcı oluşturulması halinde tanımlatılabileceğini, kayıtlı GSM numarasıyla yapacağı her türlü işlemden bizzat kendisinin sorumlu olduğunu; kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.4.3 Kişisel verilerinizin korunmasına ilişkin her türlü talebinizi info@aostechnology.com.tr adresine iletebilirsiniz; talebiniz titizlikle değerlendirilecek ve tarafınıza en kısa zamanda bir dönüş yapılacaktır.
4.5. Verilere İlişkin Diğer Hükümler
4.5.1 Sistemimizde tutulan verilerinizin kopyasını, talep etmeniz halinde, gerekli güvenlik kontrolü yapıldıktan sonra sizinle paylaşabiliriz. Kişisel verilerinizi, Uygulama üzerinde güncelleyebileceğiniz gibi müşteri hizmetlerimizi arayarak da güncelleme talebinde bulunabilirsiniz.
4.5.2 Servisimizi daha hızlı ve etkin bir şekilde kullanabilmeniz için oturum cookie (çerez)’lerini cihazınızda saklamaktayız. Dilerseniz, bu bilgilerin tutulmasını cihaz ayarlarınızda yapacağınız değişiklikle engelleyebilirsiniz. Ancak bunu yapmanız durumunda AOS Technology Uygulamasının tüm fonksiyonlarından yararlanamayabilirsiniz.
4.5.3. Gizlilik Politikası üzerinde zaman zaman değişiklik yapmak hakkımızı saklı tutarız. Herhangi bir değişiklik yapmamız durumunda bununla ilgili bilgi tarafınıza verilecektir.
- DİĞER ŞARTLAR
5.1 FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI
5.1.1 Uygulamanın tasarım, metin, imge, html kodu ve diğer kodlar da dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, tüm unsurları (bundan böyle “AOS Technology’nin telif haklarına tabi çalışmalar” olarak anılacaktır) AOS Technology’ye aittir. Müşteri, AOS Technology Hizmetleri’ni, AOS Technology bilgilerini ve AOS Technology’nin telif haklarına tabi çalışmalarını ticari amaçla kullanamaz. Müşteri AOS Technology’nin izni olmaksızın, AOS Technology’nin telif haklarına tabi çalışmalarını çoğaltamaz, dağıtamaz veya bunlardan türemiş çalışmalar yapamaz veya hazırlayamaz.
5.1.2 AOS Technology’nin; AOS Technology Hizmetleri, AOS Technology bilgileri, AOS Technology telif haklarına tabi çalışmaları, AOS Technology ticari markaları, AOS Technology ticari görünümü veya Uygulama vasıtasıyla sahip olduğu her tür maddi ve fikri mülkiyet hakları da dahil tüm malvarlığı, ayni ve şahsi hakları, ticari bilgi ve know-how’a yönelik tüm hakları saklıdır.
5.2. SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ
AOS Technology, tamamen kendi takdirine bağlı ve tek taraflı olarak, sözleşmeyi, uygun göreceği herhangi bir zamanda, Uygulama üzerinden ilan ederek değiştirebilir. İşbu Koşulların değişen hükümleri, ilan edildikleri tarihte veya sonrasında, Müşteri tarafından Uygulama üzerinden online kabul edilmesi ile geçerlilik kazanacak, geri kalan hükümler aynen yürürlükte kalarak hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir.
5.3. MÜCBİR SEBEPLER
Hukuken mücbir sebep sayılan tüm durumlarda AOS Technology, işbu Koşullar ile belirlenen edimlerinden herhangi birini geç veya eksik ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle yükümlü değildir. Bu ve bunun gibi durumlar, AOS Technology için, gecikme, eksik ifa etme veya ifa etmeme veya temerrüt addedilmeyecek veya bu durumlar için AOS Technology’den herhangi bir nam altında tazminat talep edilemeyecektir. “Mücbir sebep” terimi; doğal afet, isyan, savaş, grev, iletişim sorunları, altyapı ve internet arızaları, elektrik kesintisi ve kötü hava koşulları da dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla; ilgili tarafın makul kontrolü haricinde ve AOS Technology’nin gerekli özeni göstermesine rağmen önleyemediği, kaçınılamayacak olaylar olarak yorumlanacaktır.
5.4. UYGULANACAK HUKUK VE YETKİ
İşbu Koşullar’ın uygulanmasında, yorumlanmasında ve işbu Koşullar dahilinde doğan hukuki ilişkilere Türk Hukuku uygulanacak ve İşbu Koşullar dahilinde ve/veya bunlarla bağlantılı olarak doğan veya doğabilecek her türlü ihtilafın varlığı halinde İstanbul Merkez Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
5.5. SÖZLEŞMENİN FESHİ
İşbu Koşullar, Müşteri’nin üyeliği sona erinceye kadar yürürlükte kalacak ve Taraflar arası hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir. AOS Technology, Müşteri’nin işbu Koşullar dahilinde belirtilen hükümlere ve Uygulama içinde yer alan kullanıma, üyeliğe ve AOS Technology Hizmetleri’ne ilişkin benzeri kurallara aykırı hareket etmesi durumunda; sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilecektir.
5.6. AOS TECHNOLOGY’NİN KAYITLARININ GEÇERLİLİĞİ
Müşteri, işbu Koşullar dahilinde doğabilecek ihtilaflarda, AOS Technology’nin kendi veri tabanında veya sunucularında tuttuğu elektronik kayıtların ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının, mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının muteber, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini; AOS Technology’yi yemin teklifinden ari kıldığını ve bu maddenin HMK 193. madde anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul eder.
5.7. YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşme Müşteri’nin elektronik olarak onay vermesi ile karşılıklı olarak kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.